Marketing jest pojęciem doskonale znanym zdecydowanej większości naszego społeczeństwa. Nie tylko znamy to pojęcie, ale najczęściej świetnie zdajemy sobie sprawę z tego, jakie mechanizmy występują w marketingu i jakim oddziaływaniom możemy być poddawani jako potencjalni klienci. Ze względu na fakt, iż z mechanizmów marketingu korzystają różne firmy, powinniśmy mieć świadomość tego, że muszą być one odpowiednio zróżnicowane, by były skuteczne.

Wysoka skuteczność aromamarketingu

aromamarketingZ uwagi na dość zróżnicowane potrzeby, jakimi charakteryzują się firmy działające w różnych branżach i oferujące klientom produkty czy też usługi o odpowiednio zróżnicowanych właściwościach, marketing zaczął dzielić się na różne typy, wykorzystujące konkretne zabiegi w działaniu. Jednym z nich z całą pewnością jest aromamarketing, który doskonale sprawdza się w sklepach, gdzie to zapach ma skłonić klienta do zapachu. Coraz częściej aromamarketing stosowany jest także w lokalach usługowych, w których chcemy, by zapach kojarzył się w odpowiedni sposób. Jak sama nazwa sugeruje, aromamarketing to wszelkie działania mające na celu oddziałanie zapachem na klienta i jego decyzje zakupowe. Aby cieszyć się skutecznie przeprowadzonym aromamarketingiem, powinniśmy pomyśleć nad zakupieniem odpowiednich urządzeń, których funkcjonalność będzie pozwalała nam osiągnąć określony efekt. Jak łatwo się domyślić, będą to urządzenia, które pozwalają na emitowanie zapachu, na którym najbardziej nam zależy. Oczywiście, bardzo ważny będzie też aromat, który chcemy zastosować. Aromamarketing jest chętnie wykorzystywany w dużych hipermarketach, jako świadomy zabieg wzbudzania w kliencie potrzeby. Ze względu na fakt, iż nic nie pobudza bardziej naszego głodu, niż zapach świeżo przygotowanego jedzenia, decydenci sklepów spożywczych wykorzystują fakt posiadania pieczywa z własnego wypieku. W takich okolicznościach w urządzeniach do aromamarketingu umieszcza się aromat przywodzący na myśl świeżo upieczony chleb, a następnie umieszcza się tego typu sprzęt blisko wejścia do sklepu.

Zabieg ten jest o tyle przemyślany, że nawet w momencie, gdy jesteśmy najedzeni, wchodząc do sklepu zwykle wzbudza się w nas ochotę dokonania zakupu jedzenia, np. świeżego pieczywa. Produkt ten umieszczony jest w odpowiednio oddalonej części sklepu, w związku z czym musimy przespacerować przez cały sklep z obniżoną asertywnością zakupową związaną z decyzjami podejmowanymi pod wpływem chwili. To zaś wiąże się z zakupem większej ilości produktów, niż pierwotnie chcieliśmy.