Facebook to portal społecznościowy, który zrzesza miliony ludzi na całym świecie. W zasadzie portal ten nie ma sobie równych. Dla użytkownika daje on masę możliwości. Poza tym, że pełni funkcję społeczną i informacyjną to dla wielu firm i instytucji może być także idealną formą reklamy. Poprzez ilość użytkowników jakie skupia Facebook stał on się idealnym narzędziem reklamy.

Promowanie stron na FB

promocja strony na facebookuPraktycznie większość firm wychodzi z założenia, że nie istnieć na Facebooku to tak jakby nie było firmy. I słusznie, ponieważ strona firmowa to cenne źródło informacji dla potencjalnych klientów, którzy znajdują się w kręgu tej społeczności. Promocja strony na Facebooku może odbywać się za pomocą różnych narzędzi. Do podstawowych należą posty sponsorowane, które przyciągają uwagę użytkowników, którzy są spersonalizowani pod target firmy. Większość firm wykorzystuje działania organiczne, które łączy z działaniami płatnymi, ponieważ daje to im większy efekt. W związku z tym, że promowanie strony firmowej na Facebooku jest bardzo istotną rzeczą i kwestią należy mieć do tego dedykowaną osobę lub w zależności od potrzeb odpowiednią grupę ludzi. Oczywiście większość działań można przeprowadzić intuicyjnie. Niemniej jednak, aby działania przyniosły wymierną korzyść należy zaplanować odpowiednie działania długofalowo. W związku z tym coraz więcej firm korzysta ze wsparcia agencji, które obsługują kompleksowo media społecznościowe przygotowując odpowiednie działania zgodne z obowiązującymi trendami. W zależności od tego co jest celem przedsiębiorstwa, to działania są ukierunkowane w inny sposób oraz skupiają inne formy reklamowe. Promowanie wtedy odbywa się w sposób, który jest dopasowany do celów jakie chce osiągnąć użytkownik lub właściciel strony – w tym przypadku firma. Przykładów skutecznych kampanii na Facebooku jest bardzo dużo, ponieważ jest to narzędzie, które się sprawdza  oraz daje zamierzony efekt. Najważniejsze jest jednak planowanie, ponieważ tylko przez odpowiednie planowanie można dobrze wypromować stronę i zrzeszyć aktywną społeczność. Niemniej jednak samo zrzeszenie grupy ludzi w okół strony nie jest jedyną rzeczą, która jest tu istotna.

Do kolejnych należą także działania, które będą aktywizować fanów danej strony do tego, aby byli na niej aktywni. Na to też powinien być przygotowany odpowiedni plan, który będzie uwzględniał zamieszczanie postów lub organizację konkursów, które miałyby na celu zmobilizować użytkowników do lajkowania, komentowania lub udziału w nich.