Sprzedając słodkości musimy zaopatrzyć nasz sklep w niezbędne opakowania, w których nasi cukiernicy będą mogli sprzedawać klientom słodkie przysmaki. Jest to szczególny rodzaj opakowań – musi być na tyle lekki, by klient łatwo go przenosił, ale też na tyle mocny by utrzymać ciężar ciast z galaretką i bogato zdobionych babeczek. Zwykle są to kartonowe opakowania, na tyle wysokie, by nie uszkodzić kremu ozdabiającego wierzch naszych wypieków.

Jakie opakowania cukiernicze wybrać?

opakowania cukiernicze producentZwykle to papierowe, lekkie i poręczne kartoniki. Musimy dostosować ich wysokość do wypieków, jakie oferujemy. Żaden klient nie chce po otwarciu zobaczyć, że wieko opakowania pozbawiło ciasto polewy czy kremu. Pudełka muszą być na tyle duże, by nie ograniczać klientów do kupna jedynie drobnych kawałków słodkości, ale też na tyle małe by nasze babeczki czy czekoladki stabilnie się w nim trzymały. Z tego względu wiele cukierni ma w swojej ofercie dwa lub więcej rodzai opakowań – dostosowanych wielkością do produktu, jaki akurat sprzedaje. Część kartoników jest zamykana na płasko, jak pudełeczko, inne składają się do formy usztywnianej torebki z rączką na górze. W wypadku tych drugich nie musimy martwić się dodatkowym ułatwieniem do transportu jak foliowe woreczki czy papierowe, ekologiczne torby. Skoro w naszych pudełeczkach będzie przetrzymywana żywność musimy zwracać szczególną uwagę na materiały, z jakich zostały wytworzone. Zakupując opakowania cukiernicze producent powinien poinformować nas, że jest to produkt, który może być przeznaczony do kontaktu z żywnością. Szukając najlepszych dla siebie rozwiązań porównajmy oferty firm, by znaleźć ofertę, która zadowoli nas finansowo. Jednak pamiętajmy, że oszczędzanie na produkcie, który jest tańszy przez słabą jakość wykonania, może się nam nie popłacić. Zbyt cienka warstwa papieru na dnie opakowania, która namoknie, szybko przestanie być użyteczna, a klient może nie być w stanie donieść do domu ulubionego ciasta. Dlatego szukajmy tanich rozwiązań tylko w puli wysokojakościowych produktów i sprawdzonych firm zajmujących się ich produkcją i dystrybucją.

Wśród wielu obecnie proponowanych ofert możemy znaleźć firmę, która wyprodukuje dla nas opakowania a ponadto ozdobi je naszym nadrukiem. Na taki najlepiej wybrać wizerunek naszego logo i nazwę firmy, ewentualnie krótkie hasło reklamowe. Zbyt długi tekst na opakowaniu nie będzie zachęcał do czytania, a mały nadruk może być nieczytelny. Starannie wykonane, estetyczne pudełko może być dla nas dodatkowym nośnikiem reklamy naszej cukierni.