Fotografia w dzisiejszych czasach dość znacząco różni się od tej, którą znali jeszcze nasi rodzice. Postęp technologiczny znacząco wpłynął na rozwój tej dziedziny. Dziś niewielu już gromadzi papierowe zdjęcia, wywołuje i wkłada w kolorowe albumy. Choć każdy z nas lubi je oglądać. Zaglądamy tam częściej niż na dyski naszych komputerów. Fotografie w wersji cyfrowej mają jednak także mnóstwo zalet. Co teraz w fotografii jest w modzie? Z czego żyją profesjonalni fotografowie? Trochę na rynku się pozmieniało, ale mamy też i dawne mody, które nie przeminęły. 

Stawiamy na sesję biznesową

sesje biznesoweNie zmienił się w ogóle trend fotografowania ceremonii ślubnych. Nadal chcemy mieć uwiecznione chwile z części oficjalnej, jak i zabawy. Co więcej obecnie korzystamy też często z sesji plenerowych oraz narzeczeńskich. Nadal potrzebujemy też zdjęć na dokumenty. Fotografujemy też częściej nasze dzieci oraz kobiety w ciąży. Największym jednak powodzeniem cieszą się sesje biznesowe. To dość nowy wytwór rynku, który pojawił się wraz z rozwojem gospodarki i walką koncernów o klienta. Sesja biznesowa ma na celu wykreowanie wizerunku firmy. Zależnie od tego jaki cel chcemy osiągnąć, tak wykonywane są zdjęcia. Najczęściej sesje tego typu mają charakter oficjalny. Fotograf przyjeżdża w umówionym terminie do siedziby firmy. Fotografuje zarząd, pracowników pojedynczo, ale także działami, aby pokazać współpracę i dobrą atmosferę. Dobrze, aby zdjęcia wykonane były w biurach, na tle logo firmy czy w charakterystycznych jej punktach. W takich sytuacjach wymaga się eleganckich strojów nawet, jeśli na co dzień nie funkcjonuje w firmie dress code. Bywają też odważniejsi właściciele, często są to firmy z branży marketingowej, którzy decydują się na nieformalne sesje. Wówczas wykonywane są one podczas wyjść integracyjnych w plenerze. Wskazane jest wówczas, aby pracownicy ubrani byli swobodnie i tak też się zachowywali. Zdjęcia często nie są ustawiane, a wykonywane podczas różnego rodzaju gier, rozmów czy innych grupowych zabaw. 

Sesje biznesowe zawsze trzeba dopasować do wydźwięku, jaki chce się osiągnąć. Sesja może bowiem mieć różny wpływ na klienta. Jeśli chcemy wzbudzić zaufanie, szukamy poważnych kontrahentów wskazane są sesje oficjalne. Natomiast jeśli uderzamy do młodych odbiorców, fotografie w garniturach nie będą zbyt przekonujące. Wtedy warto postawić na zdjęcia luźne, plenerowe, swobodne. Dobry fotograf podpowie stylistykę fotografii, dopasuje się do klienta i pokieruje sesją zgodnie z preferencjami.