Realizacja przewozu ponadnormatywnego wymaga specjalnego przygotowania. Zazwyczaj jest on wykonywany przy zastosowaniu specjalistycznych środków transportu. W przypadku transportu morskiego wykorzystywane są specjalne platformy zabezpieczane na siatkach, w lotniczym to odpowiednio przystosowane samoloty, natomiast w kolejowym to zabezpieczone kontenery. W odróżnieniu od poprzednich metod, w przypadku drogowego transportu niskopodwoziowego, wykorzystuje się specjalne naczepy. Czy jest to korzystne rozwiązanie?

Wybieramy szybki transport międzynarodowy

szybki transport międzynarodowy niskopodwoziowyWspółcześnie transporty niskopodwoziowe realizowane są głównie wtedy, gdy przewożony towar odznacza się znaczną wagą, sporymi wymiarami albo obiema tymi cechami. Są to więc szerokie i wysokie ładunki, które po umieszczeniu na typowych naczepach mogłyby powodować utrudnienia na drogach. Transport niskopodwoziowy sprawdza się zwłaszcza w przypadku tych ładunków, które są problematyczne ze względu na niestabilność oraz trudności związane z załadunkiem. Z tego właśnie powodu zazwyczaj przewożone w ten sposób są koparki oraz pojazdy budowlane, pojazdy wojskowe, lokomotywy, a także kombajny i inne maszyny rolnice. Bezproblemowo zamówimy szybki transport międzynarodowy niskopodwoziowy. Standardowo w tym celu wykorzystywane są naczepy typu lowboy, które są odmianą flatbed. W niektórych krajach w razie transportu szczególnie ciężkich sprzętów, wykorzystywana jest wzmocniona wersja naczepy lowboy, która została zaprojektowana na potrzeby amerykańskiej armii. Naczepy typu lowboy wyróżniają się niskim profilem oraz sporą długością, średnio wynoszącą koło 16 metrów, z czego niemal 3 metry to mocowanie do ciągnika. Wysokość takiej naczepy wynosi w granicach 1,5 metra, jednakże przestrzeń ładunkowa znajduje się mniej więcej na wysokości 40 cm. Taka niewielka odległość od ziemi powoduje, że konieczne jest dokładne wcześniejsze zaplanowanie trasy przejazdu, aby uniknąć nieprzewidzianych utrudnień na drodze. W odróżnieniu od niej naczepa flatbed jest płaska na całej długości, oba rodzaje wykorzystywane są do przewożenia pojazdów oraz mogą być załadowane od tyłu.

Naczepy typu flatbed oraz lowboy doskonale sprawdzają się w przypadku przewozu ładunków ponadgabarytowych. Wynika to nie tylko z dużego udźwigu i niskiej sylwetki, ale jednocześnie ze względu na brak ograniczeń dotyczących szerokości ładunku. Istotne jest jednak to, aby został odpowiednio zabezpieczony oraz zmieścił się na trasie. W ten sposób transportowane mogą być na przykład budynki mieszkalne czy specjalistyczne maszyny, jak na przykład wagony kolejowe czy spychacze. W efekcie oba rodzaje naczep są przeznaczone do przewożenia dużych ładunków.