Na terenie lotniska nie mogło zabraknąć zbiornika na paliwo do samolotów. Początkowo planowaliśmy montaż stałego, podziemnego zbiornika tak jak ma to miejsce w większości lotnisk i hangarów lotniczych, choć na budowę takowego nie otrzymaliśmy pozwolenia. By mieć możliwość składowania paliwa do samolotów na miejscu zdecydowaliśmy się więc na zamontowanie zbiornika tymczasowego.

Zbiorniki do przewozu paliwa lotniczego

solidny zbiornik do transportu paliwaZbiorniki do przewozu paliw spalinowych są bardzo łatwo dostępne i dość tanie, aczkolwiek z racji iż nasz zbiornik miałby być uzupełniany dość często, jako że miał on służyć do składowania paliwa samolotów szkoleniowych, preferowaliśmy nowocześniejszy i solidniejszy wariant. Rekomendowany, solidny zbiornik do transportu paliwa, jaki polecali nam koledzy z zaprzyjaźnionych aeroklubów, spełniał wszystkie nasze wymagania. Miał ogromną pojemność, sięgającą czterystu tysiącom litrów, co pozwalało nam na swobodne wykonywanie lotów bez obaw o nagły brak paliwa przy regularnym uzupełnianiu zbiornika. Powłoka zewnętrzna zbiornika jest dobrze zabezpieczona przed możliwością uszkodzenia, i fabrycznie jest również impregnowana za pomocą preparatów antykorozyjnych i konserwujących, dzięki czemu zbiornik nie musi stać w zamkniętym pomieszczeniu, a jedynie w wyznaczonym miejscu. Wewnątrz zbiornika znajduje się natomiast powłoka samonaprawiająca, która zapobiega możliwości eksplozji po przebiciu zewnętrznej warstwy, oraz jakiegokolwiek uszkodzenia którejkolwiek z części zbiornika. Może być on transportowany za pomocą większości pojazdów, służących do przewozu zbiorników paliwowych, gdyż posiada mocowania i zaczepy pasujące do większości naczep do transportu zbiorników. Jeden taki zbiornik w zupełności wystarcza naszym potrzebom, zwłaszcza po zamontowaniu systemu pneumatycznego, pozwalającego na znacznie łatwiejsze tankowanie samolotów, napełnianie kanistrów lub też opróżnianie zbiornika w jakimkolwiek celu.

Montaż takiego zbiornika jest znacznie tańszy niż zamontowanie stałego zbiornika, a na dodatek może być on ulokowany w dowolnym miejscu na terenie lotniska lub miejsca w którym ma być wykorzystywany. Mimo iż taki zbiornik jest domyślnie tymczasowym dodatkiem, bardzo często staje się stałym elementem wyposażenia miejsca w którym zostaje zamontowany. W naszym przypadku było właśnie tak, gdyż po montażu owego zbiornika nie mieliśmy w planach zastępowania go innym, stałym zbiornikiem, zwłaszcza że sprawdza się on doskonale, i może być z łatwością transportowany w celu napełnienia.