Wtryskiwacze oleju napędowego mają różne kształty i rozmiary w zależności od marki i modelu silnika oraz zapotrzebowania na moc. Wtryskiwacze samochodowe są nieco mniejsze niż wysokoprężne silniki wysokoprężne i są mierzone w calach sześciennych.

Każdy dobry warsztat przeprowadza naprawę wtryskiwaczy

fachowa naprawa wtryskiwaczy świętokrzyskieIstnieją dwa rodzaje wtryskiwaczy paliwa do silników wysokoprężnych: pierwszy nazywany jest wtryskiem do korpusu przepustnicy, gdzie 1-2 wtryskiwacze znajdują się w samym korpusie przepustnicy w silniku wysokoprężnym i dostarczają odmierzoną ilość mgły rozpylonej paliwa do kolektora dolotowego. Ten system dostarczania zasadniczo ładuje wlot, a zawór wlotowy wciąga paliwo do cylindra silnika. Drugi system dostarczania, znany jako wtryskiwacz paliwa z pojedynczym portem, jest nowszy i bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa. Wtrysk typu portowego jest bardziej wydajny niż gaźnik, ponieważ dostosowuje się do gęstości powietrza i wysokości i nie jest zależny od próżni w kolektorze. Z przepustnicą wtrysku nieefektywność występuje, gdy cylindry najbliżej wtryskiwaczy mają lepszą mieszankę niż te najdalej. W przypadku wtrysku typu portowego wada ta jest eliminowana poprzez wtrysk takiej samej ilości paliwa do każdego cylindra silnika. Gdy w grę wchodzi fachowa naprawa wtryskiwaczy świętokrzyskie jest regionem, wktórym znajdziemy niejednego fachowca w tej dziedzinie.   Każdy wtryskiwacz paliwa jest nieco inny, ale wszystkie mają 15 głównych części, w tym filtr, pierścień prowadzący, sprężynę rdzeniową, sprężynę gniazda, gniazdo, nabiegunnik, ogranicznik, cewkę elektromagnetyczną, korpus solenoidu, pierścień rdzeniowy, rdzeń, obudowę końcówki natryskowej, dyrektor i końcówkę natryskową. Przepływ paliwa jest regulowany przez ECM poprzez podniesienie kuli z jej gniazda. Pozwala to na przepływ paliwa przez otwór w gnieździe, a następnie na wypływ przez stałą płytę kierującą z kilkoma otworami. Płyta kierująca służy do kierowania wzorem rozpylania paliwa. Ten typ wtryskiwacza ma kąt rozpylania od 10 do 15 stopni. Rozpylanie paliwa tego typu wtryskiwacza jest podobne do wtryskiwacza tarczowego. Wtryskiwacze tarczowe i kulkowe z założenia i mniej podatne na zapychanie. Wtryskiwacze oleju napędowego występują w różnych kształtach i rozmiarach oraz warunkach pracy. 

Każdy dobry warsztat mechaniczny może pomóc Ci określić, jaki typ wtryskiwacza paliwa jest odpowiedni dla Twojego silnika wysokoprężnego. Poznaj różnicę między nowymi, OEM, odnowionymi, regenerowanymi i używanymi wtryskiwaczami. Każdy wtryskiwacz powinien być objęty gwarancją i dokumentacją dotyczącą kontroli jakości.