Do tej pory, wybierając cel wakacyjnego wyjazdu, rzadko decydowaliśmy się na polskie morze, a jeśli już kierowaliśmy się właśnie tam, to raczej były to okolice Trójmiasta. Wszystkie miejscowości leżące bardziej na zachód jakimś dziwnym trafem omijaliśmy w naszych planach. W tym roku postanowiliśmy inaczej. Ruszyliśmy trochę bardziej w lewą stronę mapy, ale żeby nie faworyzować tym razem wschodniej części wybrzeża, to zatrzymaliśmy się w Ustce. Jakie wrażenia z pobytu w tej rybackiej osadzie?

Do Ustki nie tylko po to, by poleżeć na plaży

ośrodek wypoczynkowy ustkaUstka zainteresowała nas z kilku względów. Po pierwsze, oczywiście polecana przez znajomych plaża. Po drugie, chwalone czyste powietrze, w końcu miejscowość jest uzdrowiskiem. Po trzecie, dodatkowe atrakcje i po czwarte, zabytki, których trochę też znajduje się w mieście i okolicy. Zacznijmy jednak od noclegów. Nie ma znaczenia, czy decydujecie się na hotel, pensjonat, domek czy ośrodek wypoczynkowy ustka ma w swojej ofercie spory wybór. My braliśmy pod uwagę przede wszystkim udogodnienia dla rodzin. I znaleźliśmy miejsce, gdzie do dyspozycji był apartament z łazienką, kuchnią z potrzebnym sprzętem. Można było wypożyczyć łóżeczko turystyczne dla dziecka, a nawet wanienkę. Na miejscu znaleźliśmy także plac zabaw, foldery dla turystów oraz możliwość wypożyczenia rowerów. W okolicach Ustki znajdują się bowiem piękne trasy rowerowe, warto więc z nich skorzystać. W ośrodku, w którym nocowaliśmy, znajdowała się również restauracja, co czasem znacznie ułatwiało nam życie, szczególnie jeśli idzie o śniadania. A po śniadaniu warto było ruszyć na przykład na plażę, która znajdowała się kilkadziesiąt metrów od ośrodka. W odległości spaceru były także inne atrakcje, a jest ich w Ustce dość wiele. Spichlerz, latarnia, z której można podziwiać piękne krajobrazy, pohitlerowskie bunkry, czyli coś dla pasjonatów historii – to część z nich. Można się także wybrać do Muzeum Chleba albo pospacerować promenadą. Nie wypada nie skosztować kulinarnych specjałów, w tym obowiązkowo ryby, w końcu Ustka to rybackie miasto.

Wybór wakacyjnego kierunku okazał się dla nas strzałem w dziesiątkę. Urlop z dziećmi w Ustce, dzięki bardzo dobrej bazie noclegowej, z wieloma udogodnieniami, może być świetnym przeżyciem dla rodziców i dla dzieci. Na miejscu znajdziecie mnóstwo atrakcji, od typowo wakacyjnych, jak plażowanie i sporty wodne, po zwiedzanie. Poza tym place zabaw, parki rozrywki, parki linowe dla starszych dzieci i dorosłych i wiele innych. Warto było tym razem zobaczyć inną część polskiego wybrzeża, niż wcześniej.