Odpowiednie wyeksponowanie towarów to jeden z kluczy do sukcesu w branży handlowej. Każdy produkt powinien być ułożony na odpowiednie miejsce i na odpowiedniej wysokości być dostrzegalnym przez potencjalnego odbiorcę. Napisano o tym już całe poradniki, a niemal każdy sklep ma swoje wytyczne odnośnie ułożenia towaru. I muszę powiedzieć, że jak dowodzą badania to wszystko jest najszczerszą prawdą i sposób ułożenia towaru w pewnym stopniu odpowiada za wielkość sprzedaży.

Szafa chłodnicza przeszklona jako doskonałe narzędzie promocyjne

szafy chłodnicze przeszkloneNa szeroką skalę te założenia i wytyczne stosują markety spożywcze i hipermarkety. Ze względu na duży obrót i przychody tych firm posiadają oni z reguły zaplecze specjalistów od sprzedaży, którzy posiadają odpowiednią wiedzę do kreowania wizerunku firmy poprzez estetyczny i skuteczny rozkład towarów we wnętrzu sklepu. Instrukcja odnośnie ułożenia rzeczy na półkach często zajmuje kilkanaście lub kilkadziesiąt stron i jest z reguły podzielona na mniejsze działy dla konkretnego typu produktu. Najtrudniej jest ułożyć produkty wymagające niskiej temperatury w celu utrzymania świeżości, gdyż powinny się one znajdować w lodówkach aby się nie popsuły. Do ich ekspozycji można wykorzystać szafy chłodnicze przeszklone, które zapewniają odpowiednią podobnie jak w lodówkach niską temperaturę, a jednocześnie posiadają przeszklenie na frontowej ścianie, dzięki któremu możliwa jest ich ekspozycja. Drzwiczki szaf najczęściej są uchylne dzięki czemu klienci mogą je sami otwierać i wyjmować produkty, które zamierzają kupić. Drzwi są najczęściej również wyposażone w mechanizmy automatycznego zamykania na wypadek gdyby klienci zapomnieli zamknąć drzwi co spowodowałoby podwyższenie temperatury w ich wnętrzu. Szafy są wyposażone w programowalny termostat, przez co możemy je zaprogramować na odpowiednią temperaturę w zależności od przechowywanych produktów. Wbudowane oświetlenie świetnie eksponuje produkty i każdy może je dostrzec nawet z daleka. Duża ilość półek powoduje, że są one bardzo pojemne, cały mechanizm chłodniczy znajduje się w ich dolnej części, która nie jest przeznaczona na ekspozycje towarów.

Szafy chłodnicze najczęściej wykorzystują duże sieci spożywcze, ale możemy je także znaleźć w mniejszych sklepach, które również cenią sobie możliwość pokazywania jak największej rzeszy klientów swoich produktów. Mniejsze wersje szaf chłodniczych występują także jako promocje na przykład dla napojów energetycznych i często możemy spotkać je na przykład w kiosku.